Header Ads

"Ujian apakah ini ya Allah??" - Nukilan menyayat hati Isteri arwah

"Ujian apakah ini ya Allah??" - Nukilan menyayat hati Isteri arwah


 

Nukilan menyayat hati Shida Idamoix mengenai pemergian arwah suaminya.  Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman.

20.5.2016


6pm: si suami tepon kata nak datang jb syok hati si isteri yang sememangnya merindui.
6.30 pm: si suami hantar wsup kata nak gerak dan si isteri pesan agar bhati2.
7.45pm: si isteri buat find finder untuk mengetahui kedudukan si suami da smpai mane..ok da smpai restoran jejantas ayer keroh..si isteri pike ngam la dr kl ke melaka dalam mase 1 jam.
8.45pm : si isteri buat find finder lagi sekali untuk mengesan kdudukan si suami..eh kat alor gajah??
Perasaan si isteri mula penuh dengan syak wasangka..riso semua ada..nape da 1 jam msh di Melaka??
9.00 pm: dapat panggilan telefon dari no yang tak di kenali yang menanyakan sama ada adakah isteri pada si suami iaitu abdul muizz bin abdullah? Allahu pandangan mula gelap..rasa dunia di depan mata runtuh seruntuh2nya..suami puan abdul muizz bin abdullah telah telibat dengan kemalangan dan dia telah tiada 😭😭..ujian apakah ini ya Allah?? Hati masih tak percaya..setitik air mata pun tak kuo lagi tapi tangan telah mula menggigil..
loading...
9.30pm : otw dari jb ke mlaka..kawan hantar sebab tak le nak drive..tangan menggigil tiada henti..tq Scha Fyqa sebab ada dengan aku waktu tu..sepanjang perjalanan air mata tak nak henti..teringat kenangan demi kenangan..




21.05.2016


12.30am : sampai di bilik mayat hospital alor gajah..lihat ramai anggota2 dan kawan arwah suami menunggu..kelibat2 keluarga mengejar ke kereta..tapi kaki rasa terlalu lembik untuk berdiri..tapi demi suami si isteri tetap kuatkan semangat..dipanggil ke dalam bilik mayat untuk pengesahan..saat pintu dibuka allahu walaupn hanya rambut yang baru ida nampak tapi tu sudah cukup kuat untuk ida kenal..awak kenal siapa ni?ye saya kenal ni suami saya abdul muizz bin abdullah..allah saje yang maha mengetahui saat ida pandang wajah b..wajah yang penuh darah dan wajah yang cukup ida rindu..1 kucupan didahi si suami tanda kerinduan yang amat sangat..
1.00 am: diminta ke balai polis untuk mengambil barang-barang peribadi si suami.. allah beg yang penuh darah tu didakap dengan kuat sekali..dicium sepunuh hati. Dan dibawa balik ke muar.
8.00 am: hadir ke bilik mayat lagi skali untuk pengesahan..melihat sekujur tubuh terbaring kaku..minta izin lagi sekali untuk memluk sisuami..waktu ni hanya 1 yang si isteri mau..mahu cium si kaki suami untuk meminta ampun sepanjang bersama..😔😔
11 am: sisuami di bawa ke kem trendak untuk proses seterusnya..si isteri diberi peluang untuk memandikan sekujur tubuh insan yang amat dicintai..b harini ida mandikan b dengan rasa cinta yang amat mdalam..b pergi la dengan aman ida redha 😔
1.30 pm: otw ke kedah untuk urusan pemkebumian.. mintak izin untuk duduk disebelah keranda suami kerana tau waktu bersama si suami makin pendek..b sabar ye..kita nak balik kedah ni nak jumpe ayah 😭..
9.00 pm: smpai di kedah..si suami di semayangkan lagi sekali dan dikebumikan..


B ida redha buat segalanya untuk b.. dari mula ida buat untuk b smpai la ke akhirnya..ida tunaikn tgjwb ida sebagai isteri b..ida akan setle kan smua urusan b yang tertangguh..ida redha b jika ni ujian untuk kita..ida redha jadi balu untuk laki yang ida cinta..ida doakan b tenang disana..cinta suami ida sangat2..setahun da arini..sekejap ja mase berlalu..terase b masih ada disisi..luv u sayang ida..❤

Powered by Blogger.