Header Ads

"14 hari dalam 'neraka' - Wanita baru berkahwin cerita pengalaman didera suami"

"14 hari dalam 'neraka' - Wanita baru berkahwin cerita pengalaman didera suami"


Dari Kisah Rumah Tangga:

Salam.. Admin tolong hide kn profil saya ye..sekadar berkongsi kisah saya dalam rumah tangga yang baru saje dibina😔 suami saya ni anak emak..

Permulaan nye camni..dri perkenalan hampir 3 tahun lebih kami pon buat keputusan untuk menghalalkan hubungan ini..13/5/17 sah laa saya menjdi isteri sidia..dan berharap akan ada kebahagiaan yang akan menanti dalam perjalanan idup berumah tangga..tapi ibaratkan sangkakan hujan sampai ke petang..tapi rupanye ada hujan ditengahari..

Sangkakan bahagia bersama mahligai cinta yang dibina atas dasar suke sama suke antara satu sama lain tapi derita yang menimpa..😔 saya skip je laa yang tak penting yee admin..bukan minta simpati sekadar berkongsi rase luka dan derita idup saya ..
Bermula malam selepas majlis resepsi saya..Selepas penat seharian melayan tetamu sahabat handai, sedare mara jiran dan semua laa..tibe laa mase untuk merehatkan badan.. Selepas siap mandy dan solat isyak..saya pon baring laa.. Sebab terlalu penat.. Tibe-tibe suami datang dan mndesak untuk saya ikut nye balik kerumah keluarga nye mlm tuu jugak.. Saya merayu untuk tinggal beberapa hari lagi di rumah keluarga saya..

Memandangkan saya pon anak sulong jadi tak kan nak biarkan mak ayah dan adik je yang kemas2 uma..tapi suami tetap berkeras nak saya ikotnye balik sampai jdi 1 pertengkaran antara saya dan suami..dan tanpa saya duga..mgkin scra tak sgja suami saya pon mnolak saya sampai saya tersandung ke bucu almari..dan sampai mengakibatkn terbit darah pada dahi saya dan bengkak akibat tersndung.. Pastu suami buat tak kisah pada saya..tapi saya diam dan menangis tanpa kedengaran suara.. Tapi suami tetap bekeras nak bawak saya balik uma keluarga cuma bagi kelonggaran sampai ke esok harinye..


Esok hari nye..saya masih berselindung takot2 family saya nampak dahi saya bengkak.. Saya bagitahu mak ayah saya terpakse ikot suami sebab bagi alasan suami ada emergency keje.. Jadi mak dan ayah terpakse lepaskn dan berkata takpe laa..”pegi laa sebab sekarang kau da ada suami tanggungjawab ko sekarang ada lah ikot suami ko..” Dalam keadaan yang sedih dan berat hati saya terpakse melangkah pergi walaupun bukan dengan kerelaan aty saya untuk tinggalkn family saya..



Bermula laa kehidupan di rumah mertua.. 16/5/17..alhamdullilah penerimaan yang baik mulanya..saya pon rase bhgia.. Rase sakit di dahi pon hilang seketika sebab tengok penerimaan yang baik dari kedua ibu bapa mertua.. malam tu kebetulan kad pengenalan saya tertingal dirumah keluarga saya.. Dan saya pon bagitahu pada suami dan suami cakap takpe laa esok petang kite balik amik..saya pon dengan riang cakap ok..esoknye tak sabar menanti petang..dalam kol 6ptg saya cakap laa dan suami..jom balik uma mak jap nak amik ic yang tertinggal.. Dan mase tuu mak mertua saja yang ada.. Bapak mertua saya tak ade..tibe-tibe suami mengamok cakap heboh ko nak ablik uma ko watpe. Saya terkejot dan mungkin saya pk dea penat.. Saya masih dalam nada yang lembut.. Berkata..kalu tak ade ic nanti susah kalu pape..nak pergi mane-mane tak ade ic..tibe-tibe suami naik berang dan terus menumbuk mata sebelah kanan saya dihadapan mak mertua saya..dan menyepak saya sampai saya terjelepuk jatuh dan mengerang kesakitan.. 



Ya allah yang buat saya sedih sangat-sangat dan tak bole lupakan sampai saat ni..adalah saya di pelakukan sebegitu dihadapan ibu mertua saya.. Tapi ibu mertua saya hanye berdiam diri dan memerhatikn sahaja perilaku anaknye..ya Allah sikit pon tak ade rase kasihan dari ibunye untuk saya..saya diheret masok ked lam bilik dan masih lagi dimaki hamun oleh suami saya admin.. Sampai kan saya tertido sebab menangis smbil menahan sakit..esok paginye..saya bangon ngan badan yang sakit-sakit kaki yang sakit dan terase mata saya bengkak.. Saya sangke kan mgkin saya terlalu menangis tuu yang mata mbengkak.. Tapi saya terase sakit sangat dan pegi ke cermin dan tengok mata kanan saya lebam dan mata kiri ada darah beku.. Pastu saya disapa oleh mak mertua.. Nah ubat sapu.. Nanty hilang laa lebam tuu.. Tanpa rase kasihan atau apa-apa dengan selamba ibu mertua saya bekata..😔 ok stop kat situ..


Saya lalui idup sebagai isterinye selame 2 hari tanpa disakiti..19/5/17 yee saya ingat tarikh tu.. Kejadian nye malam sewaktu saya nak tido dalam anggaran kol 1 @2 a.m.. Kebetulan malam tu tinggal kami berdua.. Ibu mertua dan bapa mertua kebetulan balik kampung..hmm..sebelom tuu suami tak ade pon tanda-tanda marah atau apa pon..tapi secara tibe-tibe suami saya cakap tak bole terima perkhawinan saya dan dea dan ungkit segala kisah silap saya..saya terkejot dan sangkakan dia sekadar bergurau..dan saya pon cakap..da laa jangan cakap lagi.. Jom tido esok nak keje. Tibe-tibe dea naik hantu agaknye. Sekali lagi dea mula naik tangan dan kaki..bersaksikan tilam,bantal saya dipelakukn seperti mempunyai kesilapan besar..saya di tumbuk pada perot, saya disepak..diterajang saya disepak dan di tampar..kepale saya di tumbuk di hantuk ke dinding..ya allah..keskitan yang saya lalui cuma allah je yang mgtahui..saya meronta minta jangan diperlakukan sebegitu..saya merayu ..menangis tetap tak di hiraukan oleh nye admin..rambut saya direntap..saya merayu kesakitan..sakit pon tak ade prikemanusian admin..paling menakotkan..dia sehinggakn ambil pisau dan mgacukan pisau tu pada saya kalau saya terus mnangia dan bersuara. Demi allah saya cuma berdoa dalam aty ya allah andai malam ni malam terakhir aq dalam dunia ni..ko ampuni laa segala dosa-dosaku.. Di usapnye pisau di pipi saya..di lengan saya..dan berkata kalu aq toreh lengan ko..tak ade pape kan..

Saya tak mampu berkata apa2 terus mnangis..dan di berkata kalau aq bunoh ko pon malam nu tak kan ada sape yang tahu.. Saat tu saya cuma redho..tak mampu da nak buat apa2..perot saya sakit sebab ditumbuk berkali2..
Sempat jugak suami mengugut saya..kalau saya berani untuk mengadu atau buat report kuarga saya dalam bahaye..saya jdi takot dan semakin takot..seterusnye..22/5/17 saya meryu untuk dia hantar saya untuk bekerja di kedai mak saya..tanpa apa2 alasan suami anta saya bekeje..saat datang ke kedai mak saya..dalam keadaan mata lebam,dan perot sakit sangat2..sesampai di kedai mak bertanye kan mengenai mata.. Saya pon bagi alasan dengan mengatakan yang saya jatoh..tapi keadaan perot yang treamat sakit saya pon prgi ke klinik untuk buat pemeriksaan..semase buat pemeriksaan dokter meminta kebenaran untuk buat check dalaman..memandangkan saya baru kawin..Selepas buat pemeriksaan.. dokter memberitahu ada kesan bengkak di dinding pangkal rahim kiri kanan saya..dan dokter berase pelik sebab kenapa bole jadi camtu..saya diam dan tetap bekata tak tahu..dan bagi alasan saya jatoh..dan dktor bertanye kenapa ada kesan lebam di mata dan peha dan badan saya.. Saya tetap cakap saya jatuh..dan dokter pon percaye..dan bagi saya ubat tahan sakit dan kecut bengkak..dan menasihatkan saya supaye untuk sementara seminggu saya tak dibenarkan bersama sebab takut keadaan menjadi lagi teruk..saya balik dan mak suruh saya brehat dirumah sehingga petang suami datang jempot..petang kol 6 suami datang jempot saya untuk balik ke rumahnye.. Saya cakap saya sakit dea cakap ala sakit je nanti baik laa.. saya diam..

 Malam tuu dia nak bersama saya merayu cakap saya sakit.. Dea tetap memaksa..tapi saya tak mampu saya tolak nye dan sekali lagi dea mgamok tapi kali ni tak tumbok saya cuma dea sepak dan ketok2 dan maki hamun saya.. saya tak mampu buat apa2.. Dan mnangis sahaja.. Haa lupa lak nak cakap kat atas tadi..bile balik uma nye..uma akan di rantai dan di mangga..saya tak dibenarkan keluar untuk berkenaln atau bersembang dengan jiran depan atau kiri kanan uma.. Pintu uma tak dibenarkan bukak sesuka hati..
Esoknye seperti biase dea hantar saya ke keje dan petang di jempot..
25/5/17..seperti biase saya pagi saya dihantar pg bkrja petang kol 6 di jempot dan kmi tak terus balik ke rumah taman.. Kami snggah sbntr dirumah kmpong nye.. Untuk menjenguk mak dan ayah mertua..sampai disana..saya cuma buat cmbiase laa tak nak tunjuk ksakitan sume…cuma saya jadi pendiam..dan bpak mertua myapa.. Kenapa ni ni snyap je sakit ke ke tak sihat.. Saya cakap penat dan tak sihat..mak mertua diam.. Bapak mertua pon keluar.. Pastu saya tengok suami bergurau senda dan mak mertua saya.. Saya diam je.. Mak mertua tanye saya da makan ke..saya cakap da..dan dea tanye da makan ubat saya cakap da..suami sampok dan cakap..ah mak tak payah nak amik berat sangat dia ni orang lua tak payah nak lebih2 take care dea.. saya senyap dan tunduk.. Mak. Mertua cuma berdiam..

Sebelum balik saya cakap berbisik dan mak mertua saya.. Mak jom balik lendu..saya takut nak balik nanti suami pukul lagi saya da tak tahan idop camni.. Mak mertua dengan selamba berkata..takpe sabar laa sakit.. Esok-esok tuu ok laa..luluh aty saya..dengan berat aty saya melangkah juga mengikuti suami balik ke rumah taman..😔sampai je rumah..tutup pintu mangga sume..suami terus terkam saya..dan tanye apa saya cakap dan mak dea. Dan cakap saya mengadu ke.. menangis2 saya menidakkan..sekali lagi saya di sepak dan ditolak kelantai..sambil bkata. Dah esok ko jangan cakap ko nak keje.. Ko dok uma ni diam2..saya tak dibenarkan bekeje..
29/5/17 pagi tu dea cakap pg siap jap pergi nak anta p keje. Dengan pantas saya siap.. Dan dea anta saya ke rumah mak saya..

Kebetulan mak pon sapa suami.. Petang nanti berbuka sini ye..dengan sinis dea menjawab ok.. tapi saya tak rase dea akan berbuka uma family saya..sampai petang kol 6ptg saya pon call suami tanye..jadi tak berbuka dgn family saya dea cakap aq tak nak berbuka dan family ko.. Kalau ko nak berbuka ko berbuka je laa..pas berbuka aq jempot ko.. Saya pon cakap baik laa.. Saya tak nak kecilkn aty family saya cakap mungkin suami tak sempat nak berbuka same sebab ada keje takut lewat.. 15mnt pastu tibe-tibe suami sampai uma mak saya.. Kami berbuka bersama.. Pas brbuka kol 8mlm saya kemas2 dan ikot suami balik..sebelum tu kami singgah kampong suami amik laok mak mertua bagi..pas tu terus balik uma taman..macam biase laa uma akan di mangga .. Sa siap kmas2 uma sapu ala kadar lapat bju sume saya pon dok depan tv tengok tv bersama suami..

Mulanye dea gelak-gelak dan bergurau senda dan st.. Tibe-tibe dea naik berang dan tibe-tibe maki hmun saya tanpa sebab dan sekali lagi ungkit kisah silam saya.. DAN tanpa belas kasihan sekali lagi myepak dengan skuat hati nya kearah pipi saya tapi saya smpat elak dan hnye mengenai telinga saya..3x dia menyepak kiri kanan pipi saya tapi hanta mgenai telinga..tlinga kri saya tibe-tibe berderu atau pana tak dengar apa-apa..saya maryu mnangis meminta smpati dan belas kasihan.. Tapi tetap diendahkn.. Setengah jam lepas ty dea blembut dan meminta maap sebab pukol saya . Tapi telinga saya tetap rase beru pana dan tak dengar sangat..
Esoknye 30/5/17sprti biase dia hntar saya balik uma mak saya.. Mase tuu tak pike lain..tapi tlinga still sakit lagi dan tak dengar sangat..dan saya rase telinga cam berair bile saya korek guna pengorek telinga saya tengok kesan air bercampor darah. saya pon buat kputusan untuk pg keklinik..di klinik dokter check dan mndapti di keliling gegendang telinga saya terdapat darah beku dan ada pendarahan..3 orang doktor yang mengesahkan..apabila dokter tengok laporan..seminggu sebelum tu saya da ada datang klinik dan ada kesan2 lebam dan bengkak dalam perot kat pgkal rahim dokter tak sedap aty dan doktor btye.. DAN meminta saya untuk berkata jujur saya tetap tak menjawab sampai doktor buat andaian saya didera oleh suami..dan tibe-tibe airmata saya jtoh dokter pon terkejut dan terus panggil mak saya yang kebetulan menemani saya ke klinik..dan. Memberitahu segala2nye..berjujuran airmata mak saya bile dapat tahu saya didera dan diperlaku sebegitu ole suami.. dokter menasihat kan saya dan mak untuk buat laporan polis..
 6/6/17 saya dipanggil pejabat agama dan mereka minta saya mnceritakn sglanye..saya mncritakan sgla nye dr A-Z.. dan alhamdullilah atas printah pihak jabatan agama islam..saya sekali lagi dibnarkn untuk terus tinggal diruamh keluarga saya sehingga satu tarikh lain sebelum saya dan suami di panggil untuk kaunseling.

Dan sebelum tu saya sekali lagi di minta untuk membuat 1 lagi laporan polis atas arah pejabat agama tidak mbenarkn saya dibawa balik untuk tinggal bersam atau keluar bdua dengan suami..Dan pihak agama islam meminta saya untuk memikirkn keputusan smada untuk terus brsam atau membuat haluan masing-masing memandgkn keadaan yang saya lalui..mental dan fizikal saya didera..pkwinan yang tlalu singkt tapi penoh dengan pndritaan dan mimpi ngeri.. 14 hari idup bersama suami bgaikan mimpi ngeri yang muncul dalam idup saya..tapi hakikat tuu laa knyataan yang saya lalui..mungkin ALLAH masih sayang kn saya dan masih ramai orang yang mndoakn saya untuk saya selamat dan dapat lari dr sorang suami yang bgaikan binatang.. Ya allah.. Kejam sungguh dia mempelakukan saya.. Semoga Allah sahaja yang akan mbalas sglanye..amin.. 
Trima kasih admin dan semua..
Doakan keselamatn dan keaihatan saya..sebab saya msih ada rawatan dengan pkar telinga.. The Alternatif

Powered by Blogger.