Header Ads

"Anggaplah ini karma & balasan dari doa insan² teraniaya yang pernah kau pukul dulu"

"Anggaplah ini karma & balasan dari doa insan² teraniaya yang pernah kau pukul dulu"


Satu demi satu pendedahan dibuat netizen di media sosial mengenai kes pembunuhan penuntut UPNM, Allahyarham Zulfarhan Osman Zulkarnain.

Jika sebelum ini, netizen mendedahkan mengenai status dan gambar milik suspek utama, Zuhairi. Kini, seorang pengguna twitter yang mengaku sebagai senior Zuhairi di STAR, Ipoh pula membuka mulut mendedahkan kekecewaannya terhadap perangai gangster yang dibawa Zuhairi sejak dari zaman persekolahan ke alam universiti.





Amsyar Malek melalui tweetnya menganggap apa yang dilalui Zuhairi kemungkinan adalah balasan daripada tindakannya yang menganiaya pelajar lain dengan menggunakan kekerasan di sekolah elit tersebut.

Sumber Screenshot: Hafizrahim.com


Budaya buli bukan perkara baru, dalam pendedahan ini sahaja kita dapat melihat budaya membuli sudah dipupuk sejak zaman sekolah menengah lagi.

Ya, inilah benda negatif yang sering berlaku dalam sekolah berasrama. Setelah merasakan diri mempunyai kuasa, pelajar senior akan melakukan apa yang pernah mereka lalui sewaktu menjadi junior. Akhirnya, cycle ini akan berterusan dan tidak akan berhenti. Ada yang meneruskan budaya ini ke alam universiti, dan lebih parah sehingga mengakibatkan kehilangan nyawa.

Powered by Blogger.